خرید آنلاین لباس به‌دلیل راحتی و تنوع بالا، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال، یکی از چالش‌های اصلی، انتخاب سایز مناسب است. در این مقاله، راهنمای کامل اندازه گیری لباس برای خرید آنلاین را ارائه می‌دهیم تا با اطمینان بیشتری خرید کنید.

استفاده از ابزارهای مناسب

برای اندازه‌گیری دقیق، نیاز به یک متر خیاطی و در صورت امکان یک آینه دارید تا بتوانید به راحتی خودتان را اندازه بگیرید. مطمئن شوید که از متر نرم مخصوص خیاطی استفاده می‌کنید. متر فلزی یا سفت مناسب نیستند.

اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف بدن

  1. دور سینه : برای اندازه‌گیری صحیح دور سینه، متر را از برجسته‌ترین نقطه سینه دور تا دور بچرخانید. مطمئن شوید که متر نه خیلی سفت است و نه خیلی شل.
  2. دور کمر : بخش باریک‌تر کمر محل اندازه‌گیری کمر است. این قسمت اغلب کمی بالاتر از ناف است. متر را به صورت افقی در این منطقه قرار دهید و از کشیدن بیش از حد آن بپرهیزید.
  3. دور باسن : برای اندازه‌گیری دور باسن، متر را از برجسته‌ترین قسمت باسن عبور دهید و دقت کنید که متر به صورت افقی و صاف باشد.
  4. قد کل بدن : از پاشنه پا تا بالای سر را اندازه بگیرید. این اندازه‌گیری خصوصاً برای لباس‌های بلند مثل لباس‌های مجلسی مفید است. برای دقت بیشتر، قد خود را در حالتی که به دیوار تکیه داده‌اید و پاها به این دیوار چسبیده‌اند، اندازه‌گیری کنید.
  5. قد داخل شلوار : از زیر فاق تا پایین پا (قوزک پا) را اندازه‌گیری کنید.
  6. طول آستین : از شانه تا مچ اندازه‌گیری کنید. برای اطمینان از تناسب، دست را کمی خم کنید.
  7. دور گردن : متر را دور گردن قرار دهید و به اندازه کافی فضای آزاد بگذارید تا یقه تنگ نباشد.
  8. عرض شانه : از انتهای یکی از شانه‌ها تا انتهای شانه دیگر را از پشت بدن اندازه‌گیری کنید.

نکات مهم در راهنمای کامل اندازه گیری لباس در خرید آنلاین

  • وقتی اندازه‌گیری می‌کنید باید ایستاده و در حالت طبیعی باشید.
  • استفاده از آینه کمک زیادی می‌کند تا مطمئن شوید متر درست قرار گرفته است.
  • بهتر است اندازه‌گیری‌ها را دو بار انجام دهید تا دقت بیشتری داشته باشید.
  • بهترین حالت، کمک گرفتن از شخص دیگری برای اندازه‌گیری است.
  • هر چند ماه یکبار مجدداً اندازه‌گیری کنید چون ممکن است تغییرات جزئی در اندازه‌های بدن شما اتفاق بیافتد.

اصطلاحات رایج

  • XS، S، M، L، XL: اختصارات مربوط به سایز‌های مختلف هستند. 
  • EU سایز، US سایز، UK سایز: هر منطقه جغرافیایی سیستم سایزبندی خاص خود را دارد. قبل از خرید به جدول تبدیل سایز برند توجه کنید.

تطبیق اندازه‌ها با جدول سایز برند‌ها

برندهای مختلف ممکن است اندازه‌های متفاوتی داشته باشند. همیشه به جدول سایز مخصوص برندی که قصد خرید از آن را دارید مراجعه کنید و اندازه‌های خود را با این جدول تطبیق دهید.

راهنمای کامل اندازه گیری لباس برای خرید آنلاین

تمرکز بر روی توضیحات محصول و بررسی نظرات کاربران

توجه به نظرات دیگر مشتریان و توضیحات محصول می‌تواند کمک‌کننده باشد. اغلب کاربران نظرات خود را در مورد مطابقت سایز و کیفیت محصول به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک کند.

پرداختن به جزئیات جنس پارچه

جنس پارچه نیز بر انطباق لباس تأثیر می‌گذارد. مثلاً پارچه‌های کشی ممکن است اندکی متفاوت از پارچه‌های غیرکشی باشند.

بررسی سیاست بازگشت کالا

همیشه قبل از خرید، سیاست بازگشت کالای فروشگاه را بررسی کنید. اگر سایز انتخابی شما مناسب نبود، بتوانید به راحتی آن را بازگشت دهید یا تعویض کنید.

تصاویر محصول

به تصاویر محصول از زوایای مختلف نگاه کنید تا جزئیات را بهتر ببینید. تصاویر مدل‌ها را نیز بررسی کنید، اما به یاد داشته باشید که ممکن است لباس روی شما کمی متفاوت به نظر برسد.

بررسی اصالت فروشگاه

از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده خرید کنید تا از کیفیت و خدمات پس از فروش مطمئن باشید. به عنوان مثال، فروشگاه‌هایی که نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال و اینماد دارند، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. فروشگاه‌هایی مانند «ایرانیول» با دارا بودن این مجوزها و نمادها، اطمینان و رضایت مشتریان را تضمین می‌کنند.

نتیجه گیری

با بهره‌گیری از راهنمای کامل اندازه‌گیری لباس برای خرید آنلاین ، می‌توانید با دقت بیشتری سایز مناسب خود را انتخاب کنید و از خرید آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید. استفاده از ابزار مناسب، اندازه‌گیری دقیق قسمت‌های مختلف بدن، و توجه به توضیحات محصول و نظرات کاربران، به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایی را بیابید که به خوبی بر تن شما نشسته و تجربه خریدتان را لذت‌بخش‌تر کند. با رعایت این نکات، از خرید آنلاین خود مطمئن‌تر و رضایت‌بخش‌تر خواهید بود.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

ایرانیول

ما را در شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید و با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

98990-536-0021+

90555-144-2543+

آدرس ایمیل:

Support@iranyol.com

مجوزهای اخذ شده

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)